چهارراه

همه چیز

چهارراه

همه چیز

خوردن حشرات مفید است!



جام جم آنلاین: در حالی که بیش از 1700 گونه حشره در 113 کشور خورده می‌شوند، برخی دانشمندان معتقدند که افزودن حشرات به رژیم غذایی علاوه بر انسان می‌تواند برای محیط زیست هم مفید باشد!

خوردن حشرات به عنوان یک رژیم غنی از ریزمغذی‌ها، به کاهش آفت‌ها کمک می‌کند و در مقایسه با خوردن غذاهای معمولی فشار کمتری را به سیاره زمین تحمیل می‌کند.

دانشمندان می‌گویند برخی از حشرات به صورت خشک شده دو برابر بیشتر از گوشت و ماهی خام حاوی پروتئین هستند، در حالی که گروه دیگری از آنها سرشار از چربی‌های اشباع نشده و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم و ضروری هستند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی در این زمینه آورده است که برخی کارشناسان معتقدند در آینده حشرات می‌توانند به عنوان یک جایگزین سالم برای تنقلات و میان وعده‌های غذایی چرب در بازار توزیع شوند و به فروش برسند.

در تایوان جیرجیرک‌های تفت داده شده به روش چینی یا کرم پروانه‌های تفت داده غذاهای لذیذی محسوب می‌شوند، در پاپوآ گینه نو کرم حشره در نشاسته ساگو که داخل برگهای موز پیچیده شده‌اند و در بالی، سنجاقک‌ها غذاهای پرطرفداری هستند.

این درحالی است که سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد نیز در اوایل سال جاری طی کنفرانس این موضوع را مورد بحث قرار داد که چطور خوردن حشرات به عنوان غذا در حفظ توسعه پایدار نقش دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد