چهارراه

همه چیز

چهارراه

همه چیز

با Winglet تویوتا راه رفتن را فراموش کنید


کم کم وقت آن رسیده که سوار یکی از این گجت های حمل و نقل شخصی بشوید و در محل کار این طرف و آن طرف بروید. شرکت تویوتا نام این گجت را Winglet نهاده است. وینگلت وسیله ایست که کار حرکت کردن را راحت میکند. کافی است بر روی آن بایستید و شروع به حرکت کنید. تنظیم سرعت و جهت حرکت راحت است. به هر طرف که میخواهید بروید باید وزن خودتان را به همان طرف بیاندازید. وینگلت از روی فشار وزن جهت حرکت را متوجه میشود و مسیر را تنظیم میکند.



البته این گجت در نوع خود یک ایده منحصر به فرد محسوب نمیشود. و از چند سال قبل چیزی مشابه این به نام Segway وجود داشته. اما شرکت تویوتا، وینگلت خود را طوری بهینه ساخته است که کلا Segway و مشکلات کنترلی آن را فراموش کنید.



وینگلت در مدل های مختلفی ارایه خواهد شد. اما سریع ترین آن 6 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. هدف اصلی از ساختن چنین وسیله ای این بوده که حرکت کردن را در محل هایی که نیاز به راه رفتن زیاد و حرکت سریع دارند را آسان کند. برای مثال کارمندان فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و یا پرسنل بیمارستان ها.



وینگلت قرار است در سال 2010 به صورت انبوه به بازار عرضه شود. هنوز از قیمت احتمالی آن خبری نیست.



البته امیدوارم که از این وسیله استفاده مفید بشود. اگر عادت کنیم که به جای راه رفتن از چنین چیزی استفاده کنیم احتمالا تا چند وقت دیگر شبیه انسان های چاق کارتون Wall-E خواهیم شد.



یک ویدیوی کوتاه یک دقیقه ای از Toyota Winglet ببینید. ( در یوتیوب )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد